Вести

Из ЈКП „Напредакˮ: О контејнерима у месним заједницама, водоснабдевању и жалбама

Директорка ЈКП „Напредакˮ Ана Вељковић је у изјави за наш медиј реаговала на више изнетих тврдњи, примедби корисника друштвених мрежа када су у питању активности комуналних служби.

Једна од њих је да у месним заједницама у селима нема контејнера, да су они повучени. У комуналном кажу да су више пута информисали јавност да су се ту налазили контејнери које је дао Секопак, на услугу, заправо на реверс општини и ЈКП и који су били у функцији рециклажног отпада.

‒ С обзиром да се на тај начин нису користили, ЈКП и општина су набавили контејнере и они су сад у поступку нумерације и биће постављени на тим површинама и свакако ће грађани у месним заједницама имати где да одлажу отпад. А сви они контејнери који су повучени, то је била велика акција и труд наших радника, опрани су, редизајнирани и постављени су за оне намене за које смо ми њих и добили на реверс, дакле нису наше власништво ‒ објашњава директорка ситуацију са контејнерима у сеоским срединама.

Што се тиче водоснабдевања наша саговорница каже да ЈКП, као и сви други водоводи у Србији, на жалост, испоручује воду по цени која је далеко мања од цене коштања. У свим земљама Европске уније и у земљама које приступају ЕУ, упозорава она, постоји законодавство, односно закони по којима цена воде мора да покрије све трошкове.

‒ Код нас је калкулација цене коштања само да се покрију трошкови 110 динара, а ми тренутно наплаћујемо 52,86 динара. Самим тим ЈКП није у могућности да врши инвестирање у експлоатацију и истраживање нових изворишта. Међутим, заједно са општином Сокобања смо активно 2 године и са хидрогеолозима и са факултетима и разним стручњацима, како бисмо могли да пребродимо и да решимо проблем водоснабдевања ‒ каже Ана.

Она износи податак да је прошле године комунално предузеће уложило милион и по у повећање издашности изворишта на Лептерији, и да је велики број грађана осетио побољшање. Општина Сокобања ради на неколико пројеката, као што је бушотина код Аква парка, у Шарбановцу, затим радови на Лептерији, како би решио тај проблем који траје неколико деценија.

Директорка још каже да ЈКП заиста има широк дијапазон активности и да има много проблема на терену. Мање радника, мање средстава и нису у ситуацији да прате друштвене мреже, како би се упознали са проблемима грађана. Зато из овог предузећа позивају потрошаче да их директно контактирају.

‒ Имамо сајт који смо отворили искључиво за рекламације грађана, да би се ту пожалили. Имамо пријем грађана петком, директно код мене, да бих лично чула шта их мучи. Наши руководиоци су сваког дана ту и све наше службе су на располагању грађанима. Тако да то није пут преко друштвених мрежа, жалити се, сликати. Много брже ћете решити проблем ако дођете лично код нас ‒ рекла је Вељковић.

Извор СОКОпрес